maandag 5 februari 2018

Overlast van katten in de tuin

De nieuwste modellen vindt u hier - aangevuld met de unieke technologie van Primrose. Het grootste assortiment aan ultrasone verjagers tegen katten , op voorraad. Bekijk de nieuwe collectie van Vans online bij de Bijenkorf.


Een kat leert binnenshuis om de kattenbak te gebruiken, maar buiten is de kat zelf de baas. Het is de natuur van het beest om zijn plas en drollen buiten te begraven. Het heeft dus geen zin om boos te worden op de eigenaar van de kat of het beest zelf.

Wel kun je voorkomen dat je tuin de kattenbak van de buurt wordt. Daarover zijn door rechters talloze uitspraken gedaan. De Nederlandse jurisprudentie erkent dat katten “nomadisch” zijn en moeten kunnen zwerven. Dat betekent in het kort dat als iemand overlast van katten in zijn tuin ervaart, deze zelf de katten buiten de tuin moet houden. Katten uit je tuin houden valt nog niet mee.


De meeste mensen vinden katten leuke en lieve dieren. Dit wordt anders als katten van buren jouw tuin hebben verkozen tot hun kattentoilet. Hieronder volgt een aantal tips die de katten uit je tuin houden en, niet geheel onbelangrijk, de gezondheid van de betreffende katten niet schaden.

Momenteel heb ik zelf ook erge overlast met een nieuwe kat van de buren die denkt mijn tuin te kunnen gebruiken als kattenbak. Ik ga het met waterspuit te lijf. Zo heb ik eerder mijn grotere tuin vreemde- kat vrij gemaakt. Blij word ik er ook niet van , ik heb nog nooit kattendrol gehad ondanks dat hier veel katten wonen en loslopen.


Plant een ooievaarsbek, een vuurwerkplant of citroenverbena in de tuin. Citroenschillen in de tuin verspreiden helpt ook. Daarnaast hebben de viervoeters een hekel aan stekelige planten, zoals meidoorn en braam. Kattenkruid trekt ze daarentegen juist aan. Overlast van andersmans katten.


Volgens de wetgeving mogen ze gewoon andermans huis binnen gaan. Dan kun je daar weinig tegen doen. Er is namelijk nergens een wet die zegt dat een kat niet buiten rond mag lopen, of dat de kat alleen in de tuin van de eigenaar mag blijven. De gemeente kan hier dus ook weinig aan doen. Weet je van wie de kat is?


Dan zou je met de eigenaar in gesprek kunnen gaan. Waar ik het trouwens volstrek mee oneen ben. Ikzelf heb katten en deze blijven binnen of gaan aan een tuigje de tuin in zodat mijn buren geen last hebben van mij genot.


Ik kan de kat van de buurman ook wel een kopje kleiner maken, pist en poept ook in mijn tuin , want mijn katten dan weer van slag maakt want het is hun territorium zo niet meer.

Veel van de mensen in de buurt hebben geen tuin , maar hebben wel een kat (of zelfs 2). Die katten gebruiken dan ook onze tuin als kakbak. De overlast van de stront, en stank ergert mij dan ook verschrikkelijk. Mijn kinderen kunnen niet meer blootvoets in de tuin spelen, of de stront hangt tussen hun tenen.


Ik heb ook last hier van de kat van de buren. Resultaat: Kat zit op schutting te wachten tot de vogeltjes komen. Het is onze exclusieve nieuwe collectie kleding en accessoires. Ontdek onze iconische schoenen, kleding en meer online.


Voor 22u bestel morgen in huis! Shop bij de grootste online sportwinkel van Nederland. Dé webshop voor topmerken. De beste kattenverjagers op Beslist. Grootste aanbo de laagste prijzen.


Al geprobeerd om lavendel of citroengras in de tuin te planten? Daar houden katten niet van. Ook een gebrek aan voedsel helpt.


Als er katten gevoerd worden (of er vuilnis met lekkers is, of muizen) komen ze daar op af. In mijn gemeente moet plastic afval in plastic zakken buitengezet worden. Met een verjager kunt u ervoor zorgen dat de kat meteen de tuin verlaat als deze erin komt. Na verloop van tijd gaat de kat uw tuin vermijden.


Wij verkopen verjagers die op verschillende manieren werken zoals onhoorbare ultrasone geluiden, echte geluiden, water en flitslichten. Het probleem met katten is bovendien dat ze zich niet laten tegenhouden door een muur, haag of afrastering. Maar, zegt ze wel, uiteindelijk is een kat te allen tijde de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Als je kat voor overlast zorgt, moet jij er iets aan doen. En je kunt katten wel degelijk iets aanleren.


Dat kost tijd en energie, maar het kan wel. Zelf heeft ze haar katten getraind om binnen een rand in haar tuin te blijven. Situatie: geschil tussen twee eigenaren van naast elkaar gelegen woningen met betrekking tot (stank) overlast van achttien katten. Een bijkomend voordeel is dat Koffiedik erg goed voor planten en de tuin. Azijn gebruiken, het nadeel van het gebruik van azijn is dat wanneer je er teveel van gebruikt in de tuin je er zelf last van zal hebben let dus op en doseer de hoeveelheid.


Dank voor het artikel over het weren van katten in je tuin. Helaas is dit voor de katten uit de buurt geen enkel beletsel om hun behoefte bovenop de bodembedekker te doen. Heeft u misschien nog meer suggesties om katten te weren?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts