dinsdag 4 september 2018

Mottengaten

Bij ons vindt u alle informatie en middelen om motten te bestrijden. Voor 15:uur bestel morgen in huis. Voorkom mottenvraat door je kleren schoon op te bergen en zet je kasten regelmatig open. Waarom eet de mot kleding?


Kleermotten zelf, eten geen kleding.

Een volwassen kleding mot eet zelfs helemaal niets meer en teert op reserves die ze als motten larve. Hier vindt u handige tips om kleermotten doelgericht te herkennen, effectief te bestrijden en duurzaam tegen te gaan. De belangstelling voor kledingstukken uit natuurlijke materialen zoals wol, katoen en linnen neemt weer toe. De eerste tekenen van motten zijn vaak beschadigingen aan stoffen of schade aan voedselvoorraden, maar gewoonlijk zijn er ook al andere tekenen. Tot groot genoegen van de kledingmot, want.


Met de herfst in zicht grijpen we ’s ochtends en ’s avonds al sneller naar een dikkere wollen trui. Maar wat als je merkt dat ook de motten van dit. Vaak zijn het kleine gaatjes rond je navel.

Zo kruipen ze graag in je voorraadkast waar ze granen, meel en noten opvreten. Van een trui met mottengaten tot een handtas vol vlekken? Kun je beschadigde kleding en accessoires nog gebruiken en zo ja, hoe? Als de elastiek doorheen een zoom loopt, is de herstelling een makkie. Een naaister kan de elastiek dan eenvoudigweg vervangen.


De larven van motten eten jouw kleren op. Gaten in je kleding is natuurlijk erg vervelend. Een shirt met gaatjes is in een handomdraai gerepareerd We schreven al eens eerder over die rotgaatjes die soms zomaar in je kleding verschijnen.


Kledingmotten zijn larven van een specifieke soort nachtvlinders die gaten vreten in eiwithoudende vezels, zoals wol, leer, bont en veren aan. Motten bestrijden en voorkomen. Morgen rond deze tijd ben ik thuis, in Nederland. Een mot dat volwassen is, zal. Ik heb kruisjes gezet op de stof, omdat ik de mottengaten precies op de goede plek wilde hebben.


Ik heb markten afgestroopt om dezelfde zonnebril te vinden. Maar de motten begrepen niet wat ik wilde en vraten de stof op andere plekken weg. Ik zit nu in mijn kamer van de afgelopen acht weken, met de zon in m’n rug.

Er zijn antwoorden gegeven. Woolfiller alias Wolplamuur repareert gaten en verbergt vlekken in wollen truien, vestjes, jassen, tapijten enzovoort. Door de specifieke eigenschap van wol. Ik moest een door motten aangevreten jas hebben, dus heb ik stof gekocht en motten verzameld. Hoe kan ik dit behandelen?


Bij ons kunt u terecht voor uw garens, ritsen, knopen en andere benodigdheden voor uw naaiwerk. Een unieke winkel met borduren, fournituren, voering en wol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts