vrijdag 16 november 2018

Dendrobium stekken

Je zocht op: Tuininfo (resultaten) Tuinforum (resultaten) Plantenshop (resultaten) Planten te koop in de webshop. Ze groeien vooral als epifyt in bomen, maar ook wel op rotsachtige ondergronden. Er zijn 2dendrobium stekken leveranciers, vooral gevestigd in Southeast Asia. Stekken die erna komen geef ik meestal weg.


De jonge stek bloeit bij mij meestal na een jaar al. In leeftijd van een plant heb ikzelf nog geen verband gezien. De deed het direct na de bloei , net gekocht in de winkel en de ander spontaan na jaar. Als een man een vrouw zo’n orchidee destijds schonk, was dat een symbool van ongekende hartstocht.


Al werd het soms ook als ongepast beschouw door de erotische uitstraling van de plant met haar wulpse lip. Water Wekelijks minuten onderdompelen in lauw water. Nieuwe bloei Na de bloei moet u de uitgebloeide bloemsteel wegsnijden.


De kerstboom is weg en het is leeg in huis. Dan volgen er nog een aantal lange maanden voor het weer lekker warm is. Een witte orchidee met vele bloemen die ook nog eens lekker ruiken.


Vanda (close up) de stekken in mijn Vanda (close up) Skip navigation Sign in. De campagne voor orchidee komt tot stand in samenwerking met meer dan potorchideeën telers in Nederland. Onder de noemer ‘Art of Life’ hebben zij. Dendrobium Nobilis, prachtige witte orchidee Januari.


Water Één á twee keer per week water geven. Zonlicht Lichte plekken, maar niet in de volle zon. Ik heb deze dendrobium al enkele keren geprobeerd maar vind ze moeilijk om over te houden na de bloei.


Ik heb vorige week een dendrobium nobile met witte bloemen gekocht en ben benieuwd of ik deze kan overhouden na de bloei. Volgens mij is dit een dendrobium die wat koelere temperaturen aan kan ? Op een te warme standplaats zijn de bloemen eerder uitgebloeid. Bij deze wil ik hier uitleg over geven. Hoi, ik heb vandaag een dendrobium stardust gekocht, ik was er verliefd op geworden, zo mooi was ie. Ik wou er graag stekken van af nemen, dat heb ik ook gedaan.


In tegenstelling tot andere vetplanten en cactussen, is het best een uitdaging om een aloë verablad te stekken. De kans dat het blad wortelt en dat het een gezonde plant wordt is best klein. Om die reden planten tuinders vaak de uitlopers van een aloë vera. Deze worden meestal sterkere planten dan stekken van een aloë verablad.


Als de plant of het rhyzoom groeit, zal deze gewoonlijk ook op verschillende plaatsen opsplitsen en zo nieuwe groeipunten (bulben) vormen. We delen deze planten door het rhyzoom in het midden tussen twee groeipunten door te knippen. Denk eraan altijd een scherpe en gesteriliseerde snoeischaar of mes te.


Orchids make a welcoming and graceful addition to your home. To buy a potted orchid plant or a gorgeous orchid arrangement browse ORCHIDS.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts