donderdag 27 juni 2019

Hoe hard loop ik

De leukste design hoesjes met de gaafste prints vind je in ons grote assortiment. GSMpunt zorgt voor een snelle levering en goede service. U betaalt geen verzendkosten.


Bestel Nu bij ReplaceDirect! Het kan best de moeite waard kan zijn om je gemiddelde snelheid van wedstrijden en trainingen te bepalen.

Hieronder een rekenmachine om het je gemakkelijker te maken. Ik weet niet met welke snelheid dat is berekend. Wel kan ik je aangeven wat de gemiddelde snelheid is van een wandelaar. Per hartslag doe je ongeveer een dubbele pas.


Een dubbele pas is twee keer centimeter, dus meter 60. In een minuut doe je keer die meter. De meest actieve hardloop-community van Nederland WORD GRATIS LID VAN DE LEUKSTE HARDLOOP.

Doordat je het tempo echt hoger legt heb ik de ervaring dat je net zo ‘stuk’ kunt gaan als op de halve marathon. Bij de kan ik echt nog doseren richting de finish. Hoe hard loop je per kilometer en voelt het goed of mag er nog wat bij? Doe een warming up en een cooling down. Vergeet niet je lichaam eerst op te warmen voordat je gaat hardlopen.


Loop je hard en wil je kilometer kunnen lopen? Of heb je al vaker kilometer gelopen, maar blijf je hangen op dezelfde snelheid? Loop één keer per drie weken 5K zo hard mogelijk. Na de eerste week verleg je je grenzen iets en wissel je een paar minuten hardlopen af met een minuut wandelen. Zo bouw je langzaam aan en verantwoord aan je conditie.


Hoe snel je je loopprogramma op kunt bouwen, hangt natuurlijk ook af van je huidige conditie. Maar nu ben ik niet echt een beginner. Het belangrijkste is dat je naar je lichaam luister zeggen ze.


Voeding is het allerbelangrijkst! Toegevoegd na minuten: En tja, die snelheden zijn natuurlijk lastig aan te houden.

Vaak loop ik rondes waarvan ik weet hoelang ze zijn, maar kom ik er thuis pas achter hoe hard ik daadwerkelijk heb gelopen. Repareer je apparaat, vervang een onderdeel of accessoire en voorkom E-waste. Een app die bijhoudt hoe hard je gelopen hebt is natuurlijk helemaal geweldig. Zeker als je het ook nog kan delen met vrienden en familie.


Zo houdt je de concurrentie lekker hoog en zorg je ervoor dat iedereen zijn best doet om de ander te verslaan. Als je dit combineert doe dan een rustige duurloop of zorg dat er een hersteldag tussen zit. Je zet je hiel dus beheerst en zachtjes neer. Ik Loop Hard , jij toch ook? Daarmee vang je met je spieren de kracht op van het neerzetten van je voet.


Voel maar het verschil als je de hielen hard neerzet. Maak dus zo min mogelijk lawaai als je loopt. Hoe loop je een marathon binnen drie uur? Ook al telt Nederland steeds meer marathonlopers, steeds minder sporters slagen erin om die afstand van kilometer en 1meter binnen de drie uur af te leggen.


Wil jij in je volgende marathon wel onder die magische 3-uurgrens finishen? Ik wil graag een betere conditie krijgen. Hardlopen lijkt mij erg leuk en ik sport graag in de buitenlucht. Ben ik wel geschikt (fit) genoeg om te beginnen met hardlopen? Ik ben absoluut geen rekenwonder vandaar deze vraag.


Hoe bereken ik mijn snelheid per uur? Als u me zou kunnen helpen, zou ik dat zeer waarderen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts