maandag 23 april 2018

Vergeetmijnietje

Op zoek naar nieuwe nietjes? In de Middeleeuwen was eens een ridder met zijn geliefde langs een rivier aan het wandelen. Die naam verwijst naar de vorm van de bladeren. Het vergeet-mij-nietje is een klein, blauw bloemetje dat voorkomt in Europa, Azië, Afrika en Australië. Het bloemetje staat voor trouw en oneindige liefde.


We laten hiermee zien dat we mensen met dementie niet vergeten.

De bloemen zijn blauw met een gele keel en hebben een doorsnee van slechts 2-mm. De bloemkroon steekt niet of nauwelijks buiten de kelk uit. De bloemsteeltjes maken een hoek van minstens 45° met de stengel. Het Vergeet-Mij-Nietje is een 2e hands boekenwinkel met als specialiteit oude prentbriefkaarten.


We hebben een vestiging in Feanwalden (Veenwouden) met een totaal opp. Wij, Jan en Grietje Dantuma zijn de eigenaars en willen u graag ontmoeten. De daaropvolgende lente zal het vergeet-mij-nietje gaan bloeien. Zo goed als alle bloemen bloeien tegelijk gedurende ongeveer weken ergens tussen april en juni.


Als je zaait onder glas of in huis kan je al eerder gaan zaaien.

Als de plantjes in huis blijven, dan maakt het niet uit wanneer je zaait zolang het licht en de temperatuur maar goed is. Zaadjes van het bekende vergeet-mij-nietje. Dit plantje is tweejarig en bloeit met prachtige blauwe bloemetjes met een geel hartje.


Vergeet-mij-nietjes zijn te zaaien in de zon of halfschaduw, ze kunnen best goed tegen schaduw. TUINKRANTs TUIN Plantengids (tuingids) voor België en Nederland met o. Myosotis alpestris - vergeetmijnietje , vergeet-mij-nietje. Delcampe verenigt kopers en verkopers van de hele wereld rond verzamelitems.


Word lid van de gemeenschap en ontdek uitzonderlijke items! De plant is vrij dicht tot wollig behaard en de bloei begint later dan die van Ruw, Stijf en Veelkleurig vergeet-mij-nietje , namelijk pas in de loop van mei. Dit is goed te zien met een loep.


Door dit speldje te dragen, laat u zien. Leuk om als cadeau te geven, maar ook leuk om zelf van te genieten. Verder aan het deel van de bloeiwijzestengel, dat aan het eind van de bloei in de voorzomer, veel langer is dan het bebladerde deel van de bloeistengel onder de bloeiwijze.


Vergeet me nietjes in een doosje, blikje of zakje. Een laagblijvend Vergeetmijnietje met een lief helder blauw bloempje met een geel oogje dat zich. Snelle levering en tot korting.


Een ridder liep in harnas met zijn geliefde langs het water en wilde een bosje van deze mooie bloemen plukken. De zachte beharing van de bloem en de vorm lijken enigszins op een muizenoor. Sylvatica betekent in het bos groeiend.

Tegelijkertijd maakt u met uw aankoop meer onderzoek en ondersteuning mogelijk. De stengels zijn vertakt en vanaf mei tot oktober verschijnen er kleine, prachtig bleekblauwe bloempjes, in trosjes bovenaan de stengel. Het Alpen VERGEET-MIJ-NIETJE komt voor in het nationale park Denali in Alaska, de meest noordwestelijke staat van de VS. De bloemen bloeien in juni en juli en zijn op hun gele hart met witte rand na zo blauw als de hemel.


Brunnera macrophylla of Kaukasisch vergeet-mij-nietje wordt vaak toegepast als bladplant en bodembedekker in de halfschaduw of schaduw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts